Friday 11 January 2013

Rezultati nagradne igre...

Nedavno smo organizovale nagradnu igru u saradnji sa Maminsvet.net. Dobili smo dosta lepih predloga za kreativnu igru tako pa smo odlučile da ih sve skupimo i objavimo zajedno u vidu teksta. Pogledajte predloge i inspirišite se ovim kreativnim mamama.
Čestitamo našoj dobitnici novogodišnje kreativne knjige. Neno ime je objavljeno na kraju teksta. :)
Rezultati nagradne igre objavljeni na Maminsvet.net :

Nagradna igra Velo opreme – dobitnik nagrade je …

U saradnji sa Velo dečija oprema, organizovali smo malu nagradnu igru, pozvali smo vas da predložite svoje kreativne načine igre sa mališanima. Stigli su nam veoma lepi predlozi u slici i reči. Pogledajte šta nam sve mame predlažu, kako da se na lep način igramo sa našom decom, i usput organizujemo i svakodnevne aktivnosti:
  1. Mama Željka Šoš
  •  Drage mame…moja beba je mala, ali sam ja počela sakupljati praznu ambalažu od plastike tipa kutije od multivite i šumećih tableta. Ideja nam je da mama i dete prave teretni voz….točkovi od poklopaca šumećih tableta, vagoni i lokomotiva od plastičnih poklopaca od flaša, fale nam još čačkalice, malo selotejpa i vreme :-) Uz pomoć kreativnosti i mašte, učićemo o reciklaži. Svaki vagon se puni peskom, vodom, kamenčićima. A tako i učite dete da radi na svojoj motorici. Zaključak – nije skupo i dvostruko je funcionalno – igra i učenje.
 
  • Evo  jedne ideje, trebaju vam stare novine  - par celih, makaze, selotejp, vodene boje, tempere ili tatin toner zelene boje, četkica i pola sata vremena. Od jednih novina zguzvanih u rolnu napraviti okrugao venčić. Zalepiti krajeve da ostane pravilan krug. Od drugih narezati trake oko 5cm širine i reckati ih na rese, ne do kraja novine. Onda to obojiti i osušiti, kasnije je potrebno samo namotati oko napravljnog venca i gotovooo. Ukrasite ga po želji, svakako će biti unikatan:
 
2 Predlozi Sofije Jeftić
  • Potrudite se da imate oko sebe dosta prijatelja sa decom različitog uzrasta. To mnogo olakšava “posao” oko vaspitanja deteta. Deca se između sebe usmeravaju na “put” koji ne možete ni da zamislite da je tako lep, lak, jednostavan… Nekako, sve je lakše kada ste okruženi decom. I njima i Vama!
 okruzite se decom
  • Takođe, volimo da radimo sa testom, kašikom, viljuškom, oklagijom… Sve ono što vam je na dohvat ruke može biti iskorišćeno na takav način da vašem detetu nikad ne bude dosadno, a pri tome vi možete usput  da napravite kiflice
  • Možete pretvoriti dnevni boravak u poligon za puzanje i igru. Nije za one koji vole apsolutni red. Kada ovako organizujete prostor imate i vremena da u  koliko tolikom miru popijete čaj ili kafu.
  • Učenje na nošu ne mora biti težak i dug proces. Važno je imati dobru literaturu, pri tom ne mislim za mame, već za bebe. Naravno, tu je i timski rad mama, tata, baba, deda.
  • Htela bih da dodam i to da je nama druženje sa životinjama poseban događaj. Eto još jednog predloga (ko mozže naravno) kako kvalitetno iskoristiti vreme sa svojim detetom. Odrastati u i sa prirodom.
  •  Jelena pomaže tati oko završnih radova u njenoj sobi – iscrtani su njeni omiljeni likovi iz crtanih filmova i omiljene stvari iz stvarnog života (cipelice, konji…).
  • Moja ćerka Jelena je vrlo rano postala starija sestra. Sa svojih 18 meseci dobili smo jednog malog batu Aleksandra. Kako bi spojili lepo, korisno i zdravo krenuli smo u “duge” šetnje. (Brat joj se rodio krajem jula, tako da smo mogli da iskoristimo lepe dane). U šetnji bi Jelena pričala bratu (vrlo rano je propričala) šta je šta (drvo, klupa, ko gde živi…) Aleksandar bi, naravno, sve “pazljivo slušao”, ali sam joj objašnjavala kako to on, posto je beba, mora da radi zatvorenih očiju. Šetnju bi zavrsili umorni, puno svezeg vazduha i naravno, ono sto mi je najbitnije vreme sam provela sa ćerkicom u kvalitetnom druzenju.
    Tu je i naravno, neizostavno pomaganje mami i tati dok kupaju i presvlače brata.
    Napravili smo joj sobu, jos dok se Aleksandrar nije rodio i u tom procesu učestvovala je i ona.
3. Predlozi mame Karoline
  • Želela bih da učestvujem u nagradnoj igri i osvojim za ćerku tu prelepu knjigu. :) Obožavam da pravim kreativne igre za moju decu i isto za poklon. Imam i tablicu na pinterestu da skupljam ideje ostalih.
Jedna od omiljenih što poklonim je kreativna društvena igra sa jabukama i gavranom. Napravila sam i kockicu za bacanje.
Napravila sam i Tic Tac Toe igru  i dugme zmiju za duga putovanja u kolima ili čekanje kod doktora.  Ove igre sam napravila po uputstvima sa interneta.

4.  Predlozi Mame Maje
Slučajno sam ugledala tekst mlade mame Marije koja kao i ja ima dvadesetomesečnu  bebu. Moram reći da su knjige od tekstila FANTASTIČNE i same po sebi inspirativne za igranje. Knjiga koju je napravila za bebu Jelenu je prepuna inspiracija za igranje za jedno ili više dece, kako sa roditeljima tako i dece međusobno. Kakve ideje Marija ima, zaista je neverovatno! Osim što se deca igraju usputno uče i finu motoriku, logiku i razvijaju inteligenciju od ranih meseci zivota, zanimljiva je i roditeljima pa se neće umoriti posle nekog vremena i poželeti da ostave samo dete da se igra već ce verujem i sami postati dete koje želi da se zabavi uz tako slatke igračke. Bravo za Hanninu mamu!
Kao mlada mama sam naučila da se sa svojom bebicom igram na malo drugačiji način i umesto da sedim pored nje sve vreme ili da je ostavim samu dok ja pravim ručak, ukombinovala sam lepo i korisno pa se ujedno moja beba i ja igramo dok ja obavljam svakodnevne posliće po kuci. Na primer, dok sam u kuhinji, beba mi je u prostoriji pored na prostirci za igru. Dam joj puno plastično sito (za prosejavanje brašna) plastičnih modli da se zabavlja sa njima, i dok perem sudove ona se lepo igra, često brojimo zajedno do 5 dok ona vadi modle, pa ponovo.
Tako isto dok širim veš radimo sa štipaljkama, a posle je bebin zadatak da sama ili zajedno sa mnom pokupi štipaljke u kutijju, pa isto tako brojimo i dok ih ubacujemo. Vrlo lepu igru smo imale kad je tek krenula da progovara. Igra nam se zvala izvoli – hvala. Ja dam bebi igračku i kažem izvoli a kad mi je vrati kažem joj hvala, i tako možemo u nedogled :) To je uslovilo da kad nesto dobija od bilo koga kaže “tauva” (ipak ima 20 meseci, još ne izgovara čisto) :) Kad brišem prašinu, obavezno dam i njoj krpu i ona kao briše, pa ja kazem bravo, a i ona :)
Pošto živimo u zgradi, ponekad kad je malko hladnije za šetnju gledamo kroz zatvoren prozor i onda je pitam kad se na vidiku pojavi pas gde je kuca? a ona pokazuje kroz prozor tačno na kucu, oiako je mozda malo i dalje. To je neka vrsta igre pokazivanja. :) Igranje sa decom je zaista inspirativno, samo ako roditelj ima imalo mašte. Nije uvek potrebno, a moje je misljenje da nije ni zdravo da se bude stalno uz dete dok se igra, naročito nisam za to da je roditelj taj koji stvara igru uvek, jer se stvori neka vrsta zavisnosti gde dete ne ume samo sebi da napravi igru ako roditelj nije pored.
Kao i svako dete, vrlo je raspolozena da otvori svaku fioku koja joj je dostupna, i ako ne dobije to što hoće reaguje placom. Rešila sam to tako što joj dopustim da otvori fioku (naravno sve oštre stvari su izvadjene iz njih) i izvadi jednu stvar, ali samo jednu i obavezno posle zatvori fioku sama. I naučila je vrlo brzo tu igru. Sad kad otvori fioku, mada to uopste više ne čini često, izvadi samo jednu stvar, na primer plastičnu cediljku, i zatvori polako fioku.
U ormariću ispod sudopere sam ostavila jednu policu sa plasticnim činijama, sa kojima se ona igra. Ako se zaradim u kuhinji dođe do mene, otvori ormarić i krene da vadi te plasticne posude i nosi u dnevnu sobu da se igra, kad povadi koliko je njoj interesantno- zatvori ormarić i nastavi da se igra sa posudama. Tu sam shvatila da ako se detetu na lep način više puta ponovi kako se pravilno ophodi sa stvarima, izvesno je da će i samo prihvatiti taj model ponašanja kao normalan, bez nepotrebnog, kontraproduktivnog i stresnog vikanja i najbolje – bez plača (mada njarenje postoji, al brzo prođe :) ).

5. Predlozi  mame Kristine Ceslarof :
Vredne Mijine ručice prave poklone od keksića koje je pravila i ukrašavala s mamom.
 
Svi predlozi su nam se dopali, ali po mišljenju našem i mišljenju sponzora, nagrada, kreativna knjižica dar Velo dečije opreme, pripada Sofiji Jeftić. Čestitamo dobitnici!

No comments:

Post a Comment