Monday 31 December 2012

INTERVJU + NAGRADNA IGRA

Na sajtu Maminsvet.net objavljen je intervju o meni i mom radu...članak izgleda ovako:

Ekonomične i zdrave, platnene pelene Baby star (plus nagrada!)

Volja i želja, vredne ruke i  mamina preduzmiljivost ne samo da su omogućili da beba Hanna uživa u platnenim pelenama, već je njena mama Marija Asodi  krenula je da pravi pelene za prodaju. Nije se na tome zaustavila, pa da osmišljava i delove garderobe, kao i kreativne knjige od tekstil, koje možete da vidite u FB grupi VELO.
Platnene pelene Velo
  •  Kako si došla na ideju da šiješ pelene? 
Za platnene pelenice sam prvi put čula krajem trudnoće u školici za trudnice. Tada nisam bila oduševljena idejom, jer sam se zamislila sa malom bebicom i punim stanom pelenica koje su mi se tada činile kao ogromna dodatna obaveza pogotovu što smo čekali prvo dete. Suprug je srećom gledao pozitivno na ovu ideju videvši u njima ogromnu novčanu uštedu. Pošto u to vreme nisam imala nikakvih prihoda popustila sam njegovom ubeđivanju i pristala da probamo platnene pelene.
Pošto umem da šijem, odlučila sam da napravim svoj model. Sve svoje slobodno vreme sam posvetila istraživanju na internetu i čitala postove po forumima drugih mama koje ih koriste. Što sam više čitala o njima moja odbojnost ka njima pretvarala se u oduševljenje. Pored ekonomičnosti koja je bila naš prvi pokretač, saznala sam da su platnene pelenice i zdravstveno ispravne za razliku od jednokratnih o kojima sam našla dosta zastrašujućih podataka. Kao majka, zdravlje mog deteta mi je na prvom mestu stoga nisam želela da rizikujem i pakujem svoje dete u plastične jednokratne pelene sa hemikalijama. Napravila sam nekoliko probnih modela, prepravila, doradila i dok je mala Hanna napunila tri meseca naše prve platnene pelenice su bile gotove.
  • Dakle, tvoj prvi “maneken” je bila Hanna?
Naravno. Prvenstveno sam počela da pravim stvari za svoje dete. Dečije stvari su većinom preskupe pa sam pokušala na ovaj način da uštedim na kućnom budžetu. Pored pelenica Hanni sam sašila i dosta odevnih predmeta, maramu za nošenje beba, a kasnije kako je ona rasla došle su na red i kreativne igračke. Pošto smo stekli pozitivno iskustvo sa platnenim pelenicama, odlučila smo da počnem da ih proizvodim i za druge. Kako smo prva tri meseca koristili jednokratne pelenice, primetili smo veliku razliku prelaskom na platnene pelenice. Prvenstveno, nismo više imali problema sa ojedima. Dok smo koristili jednokratne pelenice prilikom svake promene pelenica bebinu guzu smo mazali kremicama protiv ojeda ili samo preventivno da ne bi došlo do njega. Od kako koristimo platnene pelenice retko koristimo kremice. Zaboravili smo  mesečne izdatke od nekoliko hiljada dinara koje smo izdvajali na nove pelenica u početku.
Ni održavanje pelena ne predstavlja problem. Nema potrebe za prokuvavanjem. Materijali od kojih su pelenice napravljene su lako perivi i ne ostaju fleke. Peglanje nije potrebno. Modeli su sa džepom tako da se pelenice i ulošci odvajaju što olakšava i proces pranja i sušenja. Učestalost pranja se naravno povećala, ali troškovi stvoreni dodatnim pranjem i dalje su daleko ekonomičniji nego korišćenje jednokratnih pelenica.
  • Koliko proizvodnja odevnih predmeta za decu ima veze sa tvojom profesijom?
Po profesiji sam inženjer zaštite životne sredine. Na žalost, u struci nisam našla posao, pa makar kroz ovo pokušavam da doprinesem očuvanju planete, jer platnene pelene imaju i visoku ekološku vrednost. Pravljene su od prirodnih materijala – pamuka, tako da ne štete okolini, dok jednokratne pelene predstavljaju velik problem sa ekološkog stanovišta, jer sadrže razne hemikalije koje imaju toksično dejstvo prilikom razgradnje, a vreme same razgradnje na deponijama traje i do 500 godina. Jedno dete u proseku potroši oko 6.000 jednokratnih pelena u periodu nošenja pelenica. Kod nas nema podataka, ali u svetu gde prate količinu i vrstu odpada na deponijama, jednokratne pelene zauzimaju treće mesto po  količini odtpada na komunalnim deponijama. Ovi podaci su zabrinjavajući, ali ujedno su me oni dodatno podstakli da pređemo na korišćenje  platnenih pelena.
Mnogi su me već pitali odkud pored zaštite životne sredine šivenje. Baka mi je bila krojačica, mama naučila zanat od nje, a ja od njih dve. Uživam u šivenju. Nekad sam volela da smišljam sebi originalne odevne predmete, a sad to radim za svoje dete. Pošto šijem dečije stvari trudim se da materijali koje koristim budu pažljivo odabrani. Za pelene i odevne predmete koristim isključivo pamučne materijale.
  • Kako si došla na ideju da izrađuješ platnene kreativne knjige?
Ideju za kreativne knjige sam dobila po raznim blogovima mama. Nekoliko mama me je na Facebook grupi takođe predložilo da napravim tako nešto. Imam svoju grupu na Facebook-u gde izlažem svoje radove i tu sam se sprijateljila sa dosta mama pa mi često šalju slike raznih zanimljivih stvarčica vezanih za decu. Kreativne knjige se retko gde mogu naći u prodaji baš zato što su komplikovane za napraviti, jer imaju puno detalja. Svaka knjiga koju sastavim je drugačija i originalna. Uglavnom se dogovaram sa roditeljima pa zajedno izaberemo šta da stavimo u nju u zavisnosti od interesovanja deteta.
  • Koji materijali se koriste za knjigice, i koliko je vremena potrebno za izradu jedne?
Za izradu ovih knjiga koristim sunđerast materijal za stranice a za sve ostalo uglavnom pamučne materijale koji mi preostanu od krojenja pelenica i ostalih odevnih predmeta. Na ovaj način se trudim da što bolje iskoristim materijale sa kojima radim. Vreme potrebno za izradu jedne knjige je različito u zavisnosti od detalja u knjizi od nekoliko dana do nedelju dana.
  • Da li može mama da postane preduzetnik i pritom da radi ovako lepe i zanimljive stvari?
Planiram da pokrenem svoj privatni posao. Volela bih kada bi moji proizvodi mogli da se pronađu i u prodavnicama, a ne samo preko interneta kao do sada. Mislim da je to što sam mama samo dodatni podsticaj a ne kočnica u postizanju mojih planova. Naravno, nije uvek lako i potrebno je mnogo organizacije, strpljenja i rada. Moja ćerkica je tek napunika 20 meseci i pored posla se trudim da provedem i sa njom dovoljno kvalitetnog vremena. Dobra organizacija i podrška porodice su najvažniji. Ovakav posao mi svakako daje flegsibilno radno vreme. ali na žalost ne i mnogo više vremena za porodicu. Ipak trudim se da se što bolje organizujem kako bih mogla da provedem što više vremena i sa njima, pogotovo sa svojom ćerkicom.
NAGRADA:
U saradnji sa Velo dečijom opremom, odlučili smo da jednu mamu nagradimo kreativnom knjigom. Potrebno je da u komentaru na Stranici Mamin svet, ili komentaru ovde ili na e – mail angelina@maminsvet.net pošaljete vaš predlog za kreativan predlog za igranje s decom. Možete da pošaljete sliku, tekst, opis i predlog, a najzanimljiviji predlog ćemo nagraditi kreativnom platnenom knjižicom. Predloge možete slati do 7. januara 2013. godine.
Ne zaboravite sa lajkujete našu FB stranu Mamin svet i uključite se u grupu Velo – oprema za bebe

2 comments:

  1. Kako lepo! Baš bih volela da osvojimo knjigu!

    ReplyDelete
  2. sve što treba da uradiš je da pošalješ znaimljiv predlog na mail angelina@maminsvet.net ili da ostaviš predlog u komentu nakon teksta na sajtu Mamin svet: http://www.maminsvet.net/2012/12/31/platnene-pelene-velo-plus-nagrada/ ili na fb stranici: http://www.facebook.com/Maminsvet.net
    Biće nam drago da vidimo i tvoj predlog za kreativnom igrom sa decom. :)

    ReplyDelete